reklama

Z prepychu až na dno

V súčasnosti už má Zámena manželiek dva názvy alebo skôr názov a podnázov a toto je diel, ktorý vám chcem priblížiť, ak ste ho náhodou nezaregistrovali v televízii.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)
Obrázok blogu

V prvom rade musím podotknúť, že som televíziu zapla opäť raz dúfajúc, že budú vysielať niečo, na čo sa dá pozerať. Pamätám si časy, keď Zámenu manželiek začali vysielať. S rodičmi sme si sadli pred televíziu a s napätím sme sledovali. Dnes sa nikto z nás kvôli nej nehrnie do obývačky.

Dve rodiny, v prvej pomerne mladí rodičia a štyri malé deti. Už navonok ich dom nepôsobí nejako extra lákavo, ale pokračujme ďalej, azda nás niečím prekvapí. Na dvore kopa bordelu, zbytočných harabúrd a blata. Tu už som si hovorila, fú, toto nevyzerá dobre. Ale keď ukázali zábery domu zvnútra, to už bolo veľa. Hrôza alebo môžem priamo povedať kopa špiny, smradu (ten sa cez televíznu obrazovku zacítiť nedal, ale bolo to zjavné a ako som sa neskôr dozvedela aj pravdivé). Začalo mi byť ľúto najmä tých malých detí, ktoré v podstate za nič nemôžu. Zábery z ich spálne, ak sa izba plná postelí, mačiek a špiny dá spálňou nazvať, boli opäť strašidelné. Keď som videla, ako jeden z malých chlapcov chytal mačku a potom podotýkam neumystými rukami naberal sestre čaj do fľašky, pričom si ruky ponoril do hrnca, ostalo mi na zvracanie. Najmä kvôli tomu, ako som počúvala a sledovala reči ich otca, ktorý celé dni nehne prstom, žije v špine dobrovoľne, žena sa oňho musí starať, chodiť štiepať drevo a on úplne celé dni presedí pri televízii. Príde mi to ako zlý sen taký chlap. Je to vôbec chlap? Myslím, že každý, kto to videl iba neveriacky krútil hlavou. Jeho žena bola strhaná mladá žena, bolo vidieť, teda ja usudzujem podľa toho, ako sa nechala dirigovať a ako obskakovala toho darebáka, že sa ho bála. Nedá mi nespomenúť ako využívali toaletu. Mali obyčajnú záchodovú misu, ako väčšina z nás, ale s jedenou výnimkou, v mise mali vedro, pretože ak by spláchli, celá tá nechutná masa by im vytriskla z podlahy v kúpeľni. Znie to nechutne a hneď si pri tom spomeniem na pána manžela, ktorý namiesto pozerania televízie alebo skôr prepínania televíznych kanálov, by sa mohol aspoň občas chytiť práce a urobiť niečo užitočné aspoň doma, keď už za peniaze sa mu ťaží. Nemali ani len teplú vodu, ale mali satelit, to sa musí nechať, aby mal čo pán gróf pozerať . Neviem, ale ten chlap si asi nikdy neuvedomil, že by sa mohli mať lepšie, dokonca aj v Zámene mu druhý chlap ponúkal slušnú prácu, ale potom mu ju ani nedal, po tom všetkom, čo videl aj počul o "skvelom" lenivom manželovi. Len mi je naozaj ľúto tých detičiek. Ich mamy? Netuším, neviem, či mám ľutovať aj ju, ale do istej miery ju ľutujem v tom, akého muža má, ale čo sa ich podmienok na život týka, mohla by aj ona skúsiť nejakú prácu, ale zas, kto urobí všetku robotu doma? To je dilema, keď máte muža darebáka a lenivca! Ale dobrovoľne žiť v chudobe? Snáď sa toho nedožijem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Druhá rodina, sluší rómovia, čistotní, dobre zabezpečení. Rodičia zodpovední a milujúci svoje deti. Ich dom sa dá opísať v podstate len peknými slovami. Vyzeral čistý, nový, pekne zariadený. Žiadna špina a smrad. Otec vlastniaci firmu, ktorej ako som už spomenula skôr, chcel ponúknuť pracovné miesto otcovi prvej rodiny, aby mal čím živiť rodinu, ale po zvážení všetkých faktov mu ho neponúkol. Táto rodina bola a je vraj veľmi obľúbená v dedine, v ktorej žijú. Na mňa skôr zapôsobili, pretože vyzerali byť vzedalí a dokonca sa nebáli chytiť aj roboty. Uvedomovali si, že nechcú žiť v chudobe a tak sa aj správali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ešte chcem podotknúť, že druhá rodina sa snažila manželke z tej prvej pomôcť, slušne jej vysvetlili, že by sa mala umyť, neviem, či to bolo vhodné do televízie, ale...Potom jej oprali všetky veci a snažili sa ju presvedčiť o tom, že by mala aj ona povedať svoje, že by nemala nechať robiť zo seba otroka.

Nuž, nie som na seba hrdá, že som si to pozrela, ale znova som len videla, čo ľudia dokážu urobiť pre peniaze, tým hlavne myslím prvú rodinu. Je smutné, že sa niekto dokáže takto chváliť aj chudobou a vlastnou hlúposťou. Netuším, či cieľom tejto relácie bolo poukázať nato, ako žijú niektoí bieli a že existujú aj rómovia, ktorí sú slušní, alebo o čo vlastne. Len som k tomu celému chcela povedať, že je to úpadok, zas a znova. Aj keď možno pre nejakých ľudí, ktorí nadávajú na všetkých rómov by toto mohol byť dostatočný príklad, že by torobiť nemali, že by nemali hádzať všetkých do jedného vreca. Tým sa nikoho nezastávam. Veď napokon aj biele rodiny žijú v chudobe a biede.

Miriama Roziaková

Miriama Roziaková

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Nuž, kto som? V prvom rade sa snažím byť sama sebou, pracovať na sebe, aby som pri otázke, kto som, vedela odpovedať, mohla o sebe hovoriť v dobrom a byť na seba hrdá. :-) A chcem byť stále lepšia, nie dokonalá, iba lepšia. Zlepšovať sa. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu